söndag 8 mars 2009

Vilket väder!


Vad kan jag säga? Så fort man tro sig finna ett tecken på vår, så som en glimt av solen eller att snön sakta börja försvinna, så ringer det automatiskt en liten klocka upp i skyn. Jag har levt i min dunjacka och mina vinterskor sen oktober, när kommer detta ta slut, när kommer vårsolen och de gröna växterna fram?

Det är snöstorm idag, bokstavligen. Jag insåg när jag gick upp i morse att de söta små gladiatorsandalerna, som jag hade köpt tidigare i veckan, inte var en så bra investering och begav mig till stan. En timme senare och jag svor för mig själv att om jag måste röra mig utanför dörren då ska snön vara borta.

Försöker trösta mig själv genom att se på vackra vårinspirerade bilder från hela världen, nya Zeeland, bali, uk och LA. Jag börja få tillbaka livsgnistan igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket:) vad gott!

Längtar också efter värme och sol och att man inte behöver ha så mycket på sig. Ska ta och se I´Robert ikväll! Hoppas du får en trevlig vecka! //jenni