måndag 9 mars 2009

Nu överdriver jag

Jag undrar hur många gånger jag har kollat upp i taket och ifrågasatt varför allt går emot mig idag. Jag vägrar säga att det beror på att det är måndag. Först inser jag att den bok jag verkligen behöver till min uppsatts endast går att få tag på i kristineham, staden som gud glömde. Därefter visare det sig att min andra bok är på norska, hur ska en skånsk människa förstå sig på norska? Danska kan jag väl ha överseende med men norska... Efter att ha läst några sidor så lugnar jag mig.

Gick nyligen in på min kurshemsida för att få ytterligare en panikattack. Först och främst så har jag endast tio lektionen kvar i arbetsrätten innan tentan, det betyder att jag har tio tidigare lektioner att lära in. Efter att ha gjort denna upptäckt ska jag beställa boken om anställningsförhållande, vad vill världen mig, boken har utgått från sortimentet! Föra veckan stod jag i akademibokhandeln och höll det sista exemplaret, men eftersom den kostade sjuttio koner mer i butiken så la jag tillbaka boken.
Vad tänker jag på?

Inga kommentarer: