tisdag 21 juli 2009

Det har inte funnits något intressant att förmedla vidare och det är kanske därför man allt för ofta klickar in här utan att något har förändrats. I själva verket klagar jag inte över min vardag som verkligen är lugn. Sedan i fredags, den 10e, har David legat till sängs i allergier, feber, hosta, förkylning, halsont, listan kan göras lång. Det har gått över en vecka och jag ber var dag att hans kropp ska visa tecken på förbättring men man får helt enkelt vänta ut detta envisa virus och mata honom med alla dess piller som apoteket kan erbjuda.

Trotts sjukdomar har jag, frisk som en nötkärna, fått tid över att varva ner och göra precis ingenting, jag sover tills tolv på eftermiddagen och drömmer mig bort. Jag kan inte komma ihåg när jag drömde sist, det är verkligen en mysig känsla, att vakna upp och ha vackra tankar som svävar runt i huvudet. Man är dåsig och blundar för att återvända och på några sekunder försvinner förmiddagen bort under ett varmt täcke.

Inga kommentarer: