söndag 30 november 2008

Smärta

Sitter på skolan och försöker hatiskt låta dator sakta arbeta sig fram på min mail, skolans datorer är sega och jag vill ha min mac.
Igår vid tiotiden då jag nästan kunde säga att hemtentan, som jag suttit med i två veckor, var färdig så blev min dator sjuk. Först började den ladda och min musknapp förvandlades till en färgglad surra. Jag fick panik, inget hände och jag bestämde mig för att strata om min mac. Det var då det hände. Under omstarten var blev skärmen blek och en ikon som såg ut som en mapp med ett frågetecken blinkade på min skärm kom fram. Det var då jag förstod att min dator inte längre var vid liv.
Efter en lägre tid i telefonen med appels service förstod jag att det inte fanns mycket mer att göra. Jag packade in min dator och åkte till stan för att hitta någon som kunde rädda min älskade mac och min hemska hemtenta. Mannen i affären jämförde min dator med en lunginflammation under 1800-talet. Min älskade mac hostade och knakade och gjorde allt den kunde för att strata men inget hjälpte.

Så nu sitter jag i biblioteket och måste börja om på tentan samtidigt som jag oroar mig över när jag ska få se min mac igen och främst av allt, hur mycke kommer det att kosta mig? Jag känner mig nästan som Carrie, i sex and the city, när hennes mac gick sönder. Vem tänker på back up på en hemtenta? I efterhand är jag glad över att jag har sparat alla mina bilder på en extern hårddisk men varför kunde jag inte ha gjort det med alla mina arbeten?

Dags att gå tillbaka till verkligheten, detta kommer bli en hemsk vecka.

2 kommentarer:

zlall sa...

Ahh jag lider med dig!! Hade brutit ihop totalt, du är så duktig som kämpar på! =)

Siri sa...

ÅÅåh, raring!
Hoppas det löser sig <3.