fredag 28 november 2008

koncentration

Klockan är två och jag sitter fortfarande i ett linne och har precis gjort lite nyponsoppa så att jag ska vakna upp från min drömvärld. Började på min bok igen, sen var jag fast, nu är jag rädd för att jag inte har något att läsa i kväll. Det blir nog en tur till stan senare för att köpa new moon, den andra boken i serien. Jag måste för övrig också investera i en skiftnyckel. Mina sängben håller på att ramla av, var gång jag sätter mig i sängen känner jag att benens försöker suga sig åt marken för att inte vik sig under mig. Det är med andra ord dags att åtgärda detta så att jag inte vaknar upp på golvet med en smäll.
Har för övrig också installerat min "moderna" ljusstake. I onsdag när jag tog fram den gav den mig ett mindre utbrott. En av tio lampor hade antagligen gått och det var inte det lättaste att se efter vilken det kunde vara. Som ni kan se så blev det mycket pill innan jag lyckades, idag. Nu har jag iaf lite adventsstämning, det enda som fattas är glögg och självklart pepparkashuset som jag har mönster till.

Inga kommentarer: