fredag 9 oktober 2009

Vilken seg dag. Inget att hurra över och den kommer nu att sluta i sängen framför idol med en påse tortilla chips.

Mötet med tjejen på Mitt i City gick riktigt bra. Det var ett härligt gäng människor med en positivt inställning till att vi kommer dit och gör reklam för skolan. Efter mötet hämtade jag ut mina skor hos skomakaren och jag må bara påpeka att det inte var en billig historia. De hade blivit tvungna att sätta dit en mentalplatta för att stabilisera den ena klacken vilket tydligen var dyrt.

Dagen avslutades hos optikern och självklart bjöd han inte på några goda nyheter. Det var mindre än ett halvår sedan jag var där sist och min syn hade försämrats, väldigt mycket enligt hans mening. Han beskrev detta med ett väldigt fint ord dock kan jag skriva det till er på ren svenska, mina ögon lider va stress. Besöket tog över en timme och jag har nu prövat ut linser vilket verkligen är en stor skillnad. Dyrt var det dock.

Inga kommentarer: