lördag 3 oktober 2009

Känner att jag börjar tina upp efter en dag ute på Arvikas marknad. Mysigt men kallt må jag bara påpeka dock fick jag lite kvalitetstid med Therese innan hon åker iväg till Kina..

Imorgon ska jag skaffa mig ytterligare några vuxenpoäng genom att börja jobba. Tro det eller ej men jag har fått jobb på universitetet under några timmar. Dock återstår det att se tills på torsdag om jag kommer att få fortsätta under våren.

För övrigt har jag precis lagat mat. Gjorde pappas underbara fläskpannkaka, dock med några misslyckande. Det borde egentligen har funnits bog till den men det hade jag inte hemma och istället tänkte jag ersätta detta med bacon. Den visade sig dock vara gammal. Efter att har fått ut min fläskpannkaka, utan fläsk, så slog det mig att lingonsylten hade varit slut i affären. Dock hade jag inhandlat hallonsylt istället. Resultatet blev en ugnspannkaka med hallonsylt, ätbart och mättande men den smakade inte som pappas.

Inga kommentarer: