söndag 4 oktober 2009

Försöker att strukturera upp kalendern, egentligen är det rätt meningslöst men jag försöker ge mig själv en paus från boken om hälsningsceremonier.

Idag har jag arbetat i fyra timmar, lättförtjänta pengar enligt min mening och ett bra sätt att fördriva tiden en söndagsförmiddag. Däremot var det ett tag sen jag var så aktiv, eller så kände min kropp helt enkelt bara av att det är söndag och ville sova. Två timmars senare vaknar jag yrvaket till liv och undrar om min tonårstid var allt för aktiv och att jag på äldre dar måste ta igen den med en eftermiddagslurar...

För övrigt sitter jag och fundera på hur våren ska se ut. Har varit inne på att läsa arbetsrätt länge men för tillfället känner jag att detta kanske inte är det mest optimala. Socialpsykologin är i och för sig trevligt men jag vill ha något att bita i. Så till min förvåning, har jag börjat överväga att läsa ekonomi. Undrar vad min gamla mattelärare från högstadiet skulle ha sagt om detta? Som tur är förändras man och mognar, det som för några år sedan såg ut att vara omöjligt kan i dagens läge bli något som man faktiskt vill pröva på.

Inga kommentarer: