tisdag 6 oktober 2009

Alla dessa val som finns här i livet, ibland vet man inte vad jag ska ta mig till. Ska jag köra på ett säkert kort eller ska jag utmana ödet. Ska jag resa utomlans eller stanna hemma och fördjupa mig i ett ämne?

Studietiden sägs vara den roligaste tiden i ens liv, självklart har den många ljusa sidor men kraven kvarstår. Så inför valet till vårterminen står det nu mellan arbetsrätt, ekonomi och socialpsykologi. Det är ett brett urval av ämnen och jag har satt mig i en knivig sits med många olika val och funderingar.

Då jag har läst både arbetsrätt och socialpsykologi A så kommer jag att kunna välja en B-kurs till våren. Då kan jag utan problem åka till Usa och studera vad jag behagar till hösten. Dock vill jag nu läsa ekonomi vilket är en A-kurs. Då är vi tillbaks på ruta ett igen, läser jag ekonomi så är det lika bra att stanna kvar i Sverige.

Så här sitter jag med kurskataloger, kursplaner, scheman och litteraturlister. Inte en syo i världen kan hjälpa mig med detta beslut. Allt hänger på mig själv.Så nu kan vi fråga oss hur min plan om att läsa arbetsrätt B till våren och socialpsykologi B till hösten 2010 är särskilt relevant.

Inga kommentarer: