söndag 6 september 2009

Vädret har nog varit riktigt fint idag, vilket har varit ovanligt den här veckan. Dock sitter jag fortfarande i samma mysiga linne och har nu (kl 19.30) förflyttat mig från sängen till bordet. Jag är varken bakis eller sjuk utan njuter bara av en lugn dag och laddar för den kommande veckan.

Gårdagen blev lyckad och efter festligheterna skulle vi ta oss hem i rimlig tid. Till min fasa inser jag några sekunder innan bussen ska komma att jag har lämnat mina nycklar kvar hos Emma. Detta resulterar i att jag får gå en läge promenad (dock inte ensam) barfota genom halva Karlstad då mina fötter inte är byggda för att vandra med klackar. Framme vid lägenheten visar det sig att min kära vän inte svarar i sin telefon. Min sista utväg blir att ringa Therese, ca 02.00, och be henne hitta något alternativt nummer. Femton plågsamma minutrar senare sticker Emma ut huvudet men min väska, vilket jag var tacksam över. Vi vandrar tillbaks till stan och hann med den sista bussen hem vilket resulterar i att jag hamnade i säng 04.30.

Bild: Therese hjälper mig med mitt bångstyriga hår.

Inga kommentarer: