fredag 4 september 2009

Jag ska inte ens beskriva vädret utanför mitt fönster. Men för de som bor på de "bättre" breddgraderna i Sverige så kan jag bara påpeka att ni har tur. Gårdagen skulle präglas av en grillning på kvällen, redan innan jag gick hade solen övergått till ett stort mörkt moln och lagom till mötesplatsen hade hela himlen öppnat sig. Jag gav det hela cirka trettio minuter, grillade en korv under mitt paraply och gick sedan hem. När väckarklockan ringde idag trodde jag att det fortfarande var natt, med detta vill jag konstatera att ni som fortfarande bor i söder har det lite bättre.

Nog om väder, har redan hunnit avverka en lektion idag och sittter nu och panikläser de sista sidorna innan böckerna ska lämnas tillbaka på biblioteket. Därefter bär det av till stan för en sista middag med vår nollningsgrupp.
Kyliga vindar, mörka moln och regnskurar.

1 kommentar:

Frida sa...

det är typ vad vi haft här idag och igår också :(
fast jag tycker det är ganska mysigt, om man håller sig inne.