onsdag 30 september 2009

The Exorcism of Emily Rose i mitt sovrum. Satt och såg en film för några veckor sedan. Det var en sann historia, iaf målet som kom upp i rätten hade ägt rum någonstans i USA. Filmen var relativt lik the exorcism. De utredde prästen här och om flickan i frågan hade blivit besatt av djävulen eller om hennes beteende hade berott på något medicinskt. Gång på gång visades läkarnas och psykologernas teorier vara fel.

Det relevanta i filmen är dock när de nämner ett klockslag, var gång man vaknar på natten och klockan är 03.00 ska djävulen visa sig vara i rummet. Kanske inte läskigt men när filmen visade upprepade situationer med personer från fallet så blev man lite fundersam.

Inatt 03.00 vaknade jag, min klocka lyste med sina röda siffror upp i taket och jag knep igen mina ögon. Kort därefter måste något har ramlat ner i mitt rum, vilket jag fortfarande inbillar mig. Jag låg där blixtstilla i sängen i cirka en timme med ögonen stängda och försökte andas normalt. För då kan nog inte djävulen veta att man är vaken. Denna dåliga överlevnadsstrateg måste jag nog se över…

Inga kommentarer: