måndag 17 augusti 2009

Måndagen började redan 05.55 då jag förtvivlat öppnade mina ögon och släpade mig in i duschen. Klockan 07.30 stod jag vid kansliet på min gamla gymnasieskola och skrev in mig för tentan. Nu i efterhand skulle man kunna tro att ångesten är borta men så är inte fallet. För tillfället sitter jag med en kopp te och försöker lugna nerverna och mitt förvirrade sinne. Hur det än går så är det i alla fall över, för stunden.

Om två sekunder kommer familjen att dundra in och min kära mor kommer än en gång börja beskylla mig för min systers motstridigheter. Allt är sig likt här hemma, vare sig man är borta en vecka eller ett år. På torsdag bär det av till Karlstad vilket kommer bli skönt. Något som jag dock inte ser framemot är hur jag ska lyckas frakta hem alla mina prylar, men detta får bli onsdagens problem.

Nu blir det film och kvalitetstid med systern. Ikväll beger jag mig in till stan för att se en gammal vän köra standup, frågan är om jag kommer att skratta med han eller av ren pinsamhet, jag får helt enkelt återkomma om detta.

Inga kommentarer: