onsdag 20 maj 2009

Plötsligt händer det....
Fick precis en hjärtklappning. Hörde att resultatet från föra tentan hade kommit. Jag tar ett djupt andetag och skriver in mitt lösenord och förväntar mig det värsta. För första gången sen jag började på universitet så förväntar jag mig inte ett VG som jag alltid strävar efter utan IG, eller ett G med komplettering.

För cirka tre veckor sedan, dagen innan inlämning, ger min dator upp. Allt som jag har suttit med sen söndagen förvinner och kvar har jag en halvtaskig variation som jag hade fått rättad av min kära far. Inte nog med detta så hade jag fått en hint av pappa som då undrade när den skulle lämnas in. Jag hade inte mage att säga att det var dan därpå. Den var dålig, vid sådan stunder vill man bara gömma sig.

Kl. 15.00, en timme innan inlämning, börjar jag komma på bortförklaringar. Vid 16.10, lämnar jag in tentan, lådan är tömd och jag tänker, nu är det kört. När jag kommer hem upptäcker jag små fel i texten som jag börjar rätta och beger mig till skolan för att byta ut tentan. Nu borde det vara kört och det trodde jag med under de första fem minuterna då jag hatiskt bankade på dörren till institutionen. Men den nya variationen kom in och nu sitter jag vid dator och tror inte mina ögon, jag fick VG, kladdkaka till alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis!!! Du är så duktig du, min kära syster! Som fixade allt t.o.m. när data dog! Nu finns det inget du inte klara av!! ;) Längtar tills du kommer ner!