måndag 4 maj 2009

Lider av en obeskrivlig ångest, jag vill hela tiden skaka på huvudet så att den ska försvinna. Jag hatar ovissheten, den plågar mig.

Måndag och jag läser det sista inför min tenta, texten är lagom intressant och jag skulle säkerligen kunna hitta på något som kändes mer givande. Veckan är fullbokad av saker som måste göras och samtidigt måste jag bestämma mig för vad som ska hända i sommar då jag kom in på handelsrätten i Lund. Vill jag verkligen studera hela sommaren, å andra sidan har jag något val. Att inte plugga är nog så skönt, de första veckorna, men när pengarna är slut så finns det inte så mycket man kan göra. Det är maj och sommarjobb är inget jag kan söka, i själva verket vill jag inte jobba. Jag vill inte vara bunden till en mörk lokal och inte kunna träffa vänner när jag känner för det och åka till strnden när solen tittar fram. I vilket fall som helst så är jag fast, var vet jag inte, men fast är jag.

Ångest. Dags att fortsätta med studierna, de kommer att bli min död.

Inga kommentarer: