onsdag 18 mars 2009

I skrivandets stund

Sitter och ugglar framför datorn. Min uppsatts suger. Den är verkligen inte bra och jag har ytterligare 3500 ord av ren fakta att hitta innan jag kan börja slipa på den. Ingen rast eller ro för min del denna dag må jag bara ta och påpeka.

Imorgon kommer Lotta upp till mig, bör nog ringa henne men har inte orkat. Mitt huvud har konstant bultat i nästan två dagar och jag vill bara lega mig ner i ett mörkt rum och sov, något som jag verkligen inte har tid med. Jag har också gjort en radikal förändring i mitt liv. Jag sa upp min sekreterarpost i styrelsen och beslöt mig för att en roll som ordförande kanske inte gör mitt liv enklare. Det kröp lite i kroppen när jag insåg vad jag hade gjort men om jag ska läsa dubbelt nästa termin så var detta nog ett av de bättre besluten som jag har gjort. Jag kan trotts allt fortfarande engagera mig i verksamheten utan kasta på mig en massa ansvar, dessutom kanske jag får mer tid över att åka ner och hälsa på min älskling.

Inga kommentarer: