tisdag 20 januari 2009

Frihet

Kyla

Det Har snöat och det var väl ett rent mirakel att jag kunde ta mig till affären igår. Min kära klasskamrat, som i och för sig har bott här ett år med än mig, trodde att jag var galen.

jag - Måste åka till affären, jag funderar på att plocka fram min cykel

A - såg du mig innan, det är omöjligt, vid dessa kalla tider så lever jag på det lilla extra jag kan hitta där hemma.

jag - men min tandkräm är slut

A - då får jag väl önska dig lycka till...

Känns betryggande, när det snöar här väljer de flesta att hålla sig inne. Jag, två timmar senare, var helt slut när jag kom hem.

Idag

Nu ska jag njuta av min första lediga dag. Jag har inga måsten men det känns som det kommer att behövas städa lite. Ikäll blir det Tc-core, nu ska vi se till att bygga upp lite muskler, gårdagens pass var verkligen inte vad jag hade förväntat mig och jag kan lungt säga att min "slöa" månad har satt sina spår...

Inga kommentarer: